„Puls Biznesu” na polskim rynku istnieje już 20 lat. Z tej okazji Bonnier Business Polska przebudował jego internetowe wydanie. Zmieniła się nie tylko szata graficzna serwisu, ale przede wszystkim jego funkcjonalności, sprofilowano również rodzaje dostępów dla czytelników.
„Puls Biznesu” od 16 lat dostarcza biznesowe newsy i wartościowe artykuły również w internetowym wydaniu. Przebudowa www.pb.pl wynika z wagi serwisu w portfolio Grupy Bonnier i jest jednym z etapów planowej digitalizacji mediów papierowych i wprowadzenia systemu płatnych treści w serwisie. Zamiast modelu freemium wdrożony zostanie tzw. paywall metryczny. Darmowa liczba tekstów zostanie ograniczona, a zamiast skróconych artykułów, czytelnicy znajdą na portalu wyczerpujące treści i analizy. Wersja online zawierać będzie wszystko to, co wydanie papierowe oraz dodatkowe treści i materiały dedykowane tylko online, m.in. tweety ważnych ludzi dla polskiej gospodarki, wykresy, cytaty i tabele.
– Podczas 20 lat działalności w Polsce udowodniliśmy, że nie boimy się trudnych wyzwań — tak było w 1996 r., gdy od zera zbudowaliśmy redakcję i w styczniu 1997 r. wydaliśmy pierwszy numer papierowego „Pulsu Biznesu”, tak było w 2001 r., gdy uruchamiając Pb.pl byliśmy w gronie pionierów portali ekonomicznych. Czas na kolejny odważny krok – postawienie na płatne treści w Internecie – mówi Patricia Deyna, prezes Bonnier Business Polska. – Jesteśmy przekonani, że w sieci jest miejsce na medium dostarczające wiarygodnych i rzetelnych informacji, będące źródłem wiedzy i inspiracji dla przedsiębiorców. Wierzymy, że czytelnicy poszukujący wysokiej jakości treści są gotowi za nie płacić – dodaje.
W prenumeracie cyfrowej zostały wprowadzone dwa nowe produkty: subskrypcja Basic (79zł/mc) i Premium (129zł/mc). Subskrypcja Basic zawiera nieograniczony dostęp do newsów, analiz i komentarzy „Pulsu Biznesu”, milion archiwalnych artykułów, aplikację na smartfony i tablety oraz powiadomienia i newslettery. Subskrypcja Premium zawiera dodatkowo: wszystkie e-wydania „Pulsu Biznesu” wcześniej niż w papierze — już o 22:00, dostęp do systemu wiedzy prawnej LexBiznes oraz rabaty na szkolenia i konferencje.
Serwis Pb.pl zyskał nową, bardziej funkcjonalną szatę graficzną. Zmienił się układ prezentacji treści na stronie głównej – oprócz newsów można łatwo znaleźć informacje ważne dla prowadzących firmę, inwestorów czy poszukujących innowacji. Wyeksponowane zostały treści cieszące się dużą popularnością wśród czytelników – informacje dnia, kursy walut i najpopularniejszych spółek oraz newsy biznesowe podane w lżejszej formie w dziale „Po godzinach”. Strony artykułów w nowym serwisie zbudowane są w sposób ułatwiający czytelnikowi nawigację i korzystanie z powiązanych tematycznie treści.
Do dyspozycji czytelników jest wiele użytecznych funkcji, m.in. schowek na teksty, system rekomendacji polecanych artykułów, czy opcja personalizacji strony, a dzięki zastosowaniu technologii HTTPS i RWD czytanie jest bezpieczne i wygodne na każdym urządzeniu.
– Pb.pl to dużo więcej niż tylko gazeta w Internecie — oprócz informacji publikujemy również specjalistyczne raporty branżowe, udostępniamy serwis wiedzy prawnej Lex Biznes. By w pełni z tego korzystać, wystarczy wykupić subskrypcję – mówi Grzegorz Nawacki, redaktor naczelny Pb.pl. – Będzie nam miło, jeśli w ten sposób wesprzecie naszą misję. Obiecujemy być dla Was źródłem właściwych decyzji. Bądźcie z nami tak, jak Wam wygodnie – w papierze i Internecie – dodaje Nawacki.
Zobacz jak wygląda nowy Puls Biznesu: http://wideo.pb.pl/wydarzenia/
Zobacz jak wygląda codzienna praca redakcji: http://wideo.pb.pl/wydarzenia/
Serwis www.pb.pl miesięcznie czyta ponad pół miliona użytkowników, generując 5 mln odsłon. Jest najbardziej angażującym serwisem ekonomicznym w polskim Internecie. Użytkownicy spędzają na nim średnio aż 34 min (Gemius/PBI Biznes Finanse Prawo 11/2016). Serwis codziennie dostarcza ponad 160 artykułów na temat finansów i gospodarki. Połowa z nich to autorskie treści i komentarze.
dostarczył infoWire.pl
Link do strony artykułu: https://wp.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/puls-biznesu-w-nowej-odslonie-zobacz-nowy-serwis